En dag på slottet...

Idag var det lysning på slottet för Viktoria och Daniel. Först stod vi och kollade på högvaktsavlösningen och paraden. Sen så hoppades vi att få se kungligheterna komma ut för att åka från slottet men vi gav upp väntan och gick för att äta glass istället..

Utanför slottet trängdes fotograferna från nyhetstidningarna. Aftonbladets Jenny Alexandersson och Expressens Johan T Lindwall syntes bland fotograferna. Jag tycker att det var lite roligt att fånga Johan T Lindwall på bild när han står och läser Aftonbladet....

Stämpeljakt..

Har suttit på nätet och försökt att hitta vem som har gjort denna vas. Och efter lite efterforskningar så har jag hittat formgivaren. Det är Gunnar Nylund för Rörstrand.

Jag tycker att den är jättefin..:)

Happy birthday♥

Igår firades 31 års dagen med några kollegor och pojkvännen. Denna strawberry daquiri kom in på bordet..:) Hade en mycket trevlig kväll.

Sunshine♥

Strålande sol på torsdagsmorgonen! Idag var jag på konferens ute på djurgården så det blev såklart djurgårdsfärjan dit. Underbart väder, varmt och skönt.

Idag har jag ställt ut mina solrosor, de sträcker också sig efter solen.

Ledighetspyssel...

Uteplatsen har utökats med en solros, ett litet fågelbad och en lykta. I köksfönstret står planteringar med basilika, solros och persilja. Jag hoppas att de ska börja gro snart...:)

Våga mönstrat!

Min kompis ska snart flytta in en vacker gammal prästgård med detta charmiga skafferi och fantastiska Josef Frank tapet! Så snyggt.. Jag ser framemot mitt nästa besök när man kan sitta där i köket och avnjuta en god frukost...:)

Växbo

I helgen har jag varit i Bollnäs och hälsat på vänner. Ett besök gjordes på Växbo Lin och Växbo bruk. Jag köpte en ny kökshandduk och disktrasa i vackert lin tyg samt en silverring av AnnaMaria Öberg. Så nöjd med mina inköp:)

Helt klart värt att åka dit och titta för dig som har vägarna förbi.

Semesterpocket...

På semestern läste jag Hypnotisören av Lars Kepler. Mycket spännade kriminalroman, ser framemot de kommande böckerna! Rekommenderas till er som gillar spänning:)

Belek

Vi bodde på Papillion Ayscha.  Ett all inclusive hotell. Vi var där onsdag- söndag. En dag åkte vi in till Belek centrum för att kolla in shoppingen men eftersom det är tidigt på säsongen så är det väldigt lite turister. Det var mest turkiska killar och män ute, och alla ville att vi skulle komma in i deras butik. Jobbigt med alla försäljare! Vi gick en kortare sväng men sen åkte vi tillbaka till hotellet.

Mycket nöjda över vår resa. Hotellet var välskött och fint. Det fanna det mesta där och om man hade velat så hade researrangören lite utflykter. Vi var där så kort tid så vi ägnade mesta tiden till att ligga på stranden. Blev man hungrig eller törstig så var det bara att gå och beställa det.

Vädret har varit bra. Det åskade och regnade en av kvällarna annars så har det hållt sig fint. Lite moln emellanåt annars solsken. Jag var såklart så klantig att jag solade första dagen utan att smörja in mig så jag ägnade de resterande dagarna mestadels i skuggan..

Urk!

Inatt kom jag hem från Turkiet. Har haft en toppen bra resa och jag ska lägga ut lite bilder så ni får se. Tyvärr har jag fått matförgiftning och hemresan blev mindre kul. Nu ligger jag däckad hemma och mår pyton! Jag behöver nog inte bekymra mig för en detox efter all god mat från resan för kroppen är totalt tömd. Inte så kul avslut på resan men men....