Söndagsbrunch ♥

Idag har jag varit på brunch på Clarion hotell vid skanstull. Det var god mat och vi rullade därifrån mätta och glada. Rekommenderas men kom ihåg att boka bord!

Längtan

En tavla blev det idag. Den blev inte så bra och det saknas fortfarande prickar ovanför vissa A och O men ni kan få se den ändå...

Sillidill

Gick förbi nya loppisen i Sätra centrum och köpte en Deco Helsinborg burk för 120 kr...tycker att det var ett fynd! Nu måste jag börja göra egen sill....?

Kaos i Stockholm

Den här veckan började med -20 grader och tunnelbanekaos. Jag gick hemifrån 7.20. Jag kom till jobbet 11.45! På grund av isbildning på tunnelbanespåren har alla tåg utanför stan ställts in och  man har satt in bussar istället. Men bussarna är för få så de går sällan och är oftast fulla.
Jag stod och väntade nästan två timmar på en buss som aldrig kom, sprang hem emellanåt för att värma mig. Sen tänkte jag att bussarna som åker förbi fullt med folk kanske kommer från skärholmen så jag tog en buss dit. Men där var det också folk som väntade på buss. Gick in på ett café och drack varm choklad. Sen fick jag gå hem. När jag kom tillbaka så var jag på väg att ge upp men tänkte att jag kollar igen på hållplatsen om folk fortfarande stod kvar. Men då stod det bussar där. Jag sprang som en tok och hann med! Fick stå längst fram i bussen, hoppades på att vi skulle undvika en frontalkrock.

Sen när skulle hem från jobbet skulle jag ta buss från Liljeholmen. Det var helt galet! Hundratals människor som var trötta, frusna och ville hem. Folk stod mitt i gatan, jagade taxi bilar och försökte ringa efter skjuts. Jag gick in på gallerian och åt. Sen stod jag också ute och väntade på bussen som aldrig kom. Var 10e minut fick jag springa in för att värma mig. Folk grät! Jag kan säga att det var jag också nära att göra. Att ta en taxi var inte det lättaste. Så fort det stannade en taxi så var det 7-8 personer där och ville ha den. Man ville bara hem! Och att gå hem är för långt och dessutom var det svinkallt.

Efter TRE timmar kom killen som jag dejtar och hämtade mig med bil. A knight in shining armour! Eller en röd volvo åtminstone. Jag fick ta tvärbanan till Årstaberg där han plockade upp mig. Jag frös som jag aldrig frusit tidigare. Helt sjukt. Åkte hem till mig så jag fick hämta lite ombyte och sen åkte vi hem till honom. Lite lättare att ta sig in till stan från honom på morgonen.

Så imorse fick vi promenera 50 minuter in till Gullmarsplan och därifrån tunnelbanan. Kom till jobbet en timme sent. Men jag hade ingen lust att stå i Liljeholmen i timmar igen så jag gick hem kl 15 från jobbet och missade den värsta rusningen. Nu var det mycket bättre organiserat med personal som visade var man skulle gå och höll lite ordning på folkmassorna. jag var hemma på en timme.

Nu ska jag sjunka ner i ett skumbad och värma en kylskadad kropp. och förtränga att det ska vara så här hela veckan.

Jag kommer aldrig mer klaga på att jag får vänta på ett tunnelbanetåg! 10 minuter är ju ingenting.

Tillägg kl 19:11-

här skriver SVD nu om kaoset i Liljeholmen.... verkar vara samma kaos idag.

Vinterland

Imorse var vi startklara redan kl 10. Ryggsäcken packad med varm choklad, smörgås med stekt ägg och en chokladkakaka gav vi oss iväg i -12 grader. Promenaden blev till båtklubben ca 4 km bort. Oplogad skogsväg gav oss rejäl motion. Det blev en snabb fika för att sen ge sig iväg hem igen till värmen. Ett varmt skumbad värmde gott när vi kom hem..:)  Eftersom vi var så tidigt ute imorse så hade vi ju hela dagen kvar så vi hann även med en sväng till Ikea. Tänka sig att det finns alltid tid för ikea...och trevligt att ha träffat en kille som inte har nåt emot att åka dit...;)

Lördagsmys♥♥♥

Härligt att få sova länge på morgonen. Ligga och dra sig. Äta en god frukost. Slöa lite framför tvn innan man sätter igång med dagen.

Ha en toppendag i snöyran!

Fredagsmiddag...

Idag var jag och en kompis på Vapiano efter jobbet. Åt en god pasta och drack fylligt rödvin. Mycket trevlig restaurang!

C

Jag har hängt på bokstavstrenden. Lite sent kanske men nåväl.....

I-lands problem

Jag har haft ett störande problem på jobbet. På morgonen tycker jag om att dricka varm choklad till min frukostmacka. Om man väljer en kopp så får man halva muggen, för lite enligt mig. Väljer man två koppar så svämmar det över och man måste gå och hälla ut lite grann och torka muggen. Så för att slippa detta ENORMA problem så köpte jag en ny större mugg till jobbet. Fin eller hur?:)

En orange semla!

Med lite kontakter lyckades jag fixa en orange semla till min kollega som har orange som favoritfärg. Lite cool eller hur?:)

Söndag♥

En frukost med scones och sen en långpromenad blev det på söndagsförmiddagen. Solsken hade varit trevligt, hoppas på att det ska bli vår snart!

Lunchfynd..

Fredagens lunch fynd blev en schal från Myrorna för 50 kr. Jag har en likadan fast svart sedan tidigare...

Muffins, mat och människor...

Igår hade vi planeringsdag med jobbet. Jag hade bakat dumlemuffins till kollegorna, de blev väldigt goda och uppskattade:)

Efter jobbet hade vi after work. Vi gick till Mosaik ( norrmalm) och åt god mat. Kom dit vid 16 och gick därifrån 23.30....:) Jag och två till gick vidare till ett ställe på södermalm där min kollega hade ett gäng kompisar på plats. Stället var tyvärr inte nåt för mig och kollegan då det var 20 års gräns.
Kom hem 02 och tog en rejäl sovmorgon idag. Skönt:) Nu sitter jag och kollar på OS invigningen och äter en muffins. Gott med hembakat..:)

Min stol på möbelmässan!

Jag satt och läste på SVDs hemsida om möbelmässan och fick se mitt blocket fynd!:)

"Att plocka fram modeller och ritningar från arkiven är en fin trend. Swedese har hittat Yngve Ekströms möbel Desirée, stol och bord, från 1954 och återupptagit den i produktion. Utestolen av Lamino-skaparen är både vacker, lätt och bekväm. Dessutom känns den lika modern som det nyaste nytt och kvalificerar sig således som en klassiker. På mässan visades bara den i vitt men vi skulle gärna se den i flera färger." ( SVD)

Foto: Lars Pehrson

Jag kan berätta att jag köpte den för 300 kr...

lchf middag

Jag har ätit så mycket onyttigt och tränat alldelles för lite under den sista tiden så nu måste jag komma igång igen med att äta mer lchf och träna mer. Jag vet ju att jag mår så mycket bättre då! Ikväll blev det broccolimos och lövbiff med salami och ost ( lchf)

Ljus i mörkret

Foto Granit

Istället för att ha värmeljusen i en ful plastförpackning har jag köpte en sådan här korg. Värmeljusen förbrukas fort i dessa mörka vintertider....

Vår i Stockholm...

... eller nästan iallafall. Det är med risk för livet som man går ut...

men idag på lunchen gick vi ut en stund och ställde oss i solen som sken. Det droppade från hustaken och det kändes som vår! Mer sånt tack...

Kallt om rumpan

I dessa kyliga tider kanske en pälsklädd toalettring vore nåt att värma rumpan på? Finns till försäljning i en butik i Skärholmen.

Gosigt.

Tunnelbanereflektioner...

Jag tycker att det är ganska intressant att åka tunnelbana.

Roligast är observera folk på morgonen på vägen till jobbet. Särskilt när den stannar vid centralen och ska plocka upp mer människor.

Då kanske det redan är ganska fullt. På perrongen står vad som skulle kunna vara hälften av stockholms befolkning. och ALLA vill på tåget.

Att det kommer ett nytt tåg om två minuter spelar ingen roll.

Man MÅSTE med.

Detta innebär att folk pressar sig in tills alla står packade som sillar och får mer kroppskontakt än vad de kanske vill. Och även om det är fullt med folk och dörrarna är på väg att stänga så kommer det någon stressad man med portfölj som MÅSTE med.
Roligast är om personen blir på insidan och väskan på utsidan så att de sedan står och sliter i väskan som galningar...

Jag undrar vad folk gör med de där viktiga två minuter som de har tjänat in.

Det måste hur som helst vara något väldigt viktigt.

Enheten för dårskap och förtvivlan....

Jag måste hitta mig ett nytt jobb innan min hjärna förtvinar och jag glömmer hur man är kreativ...

Chokladomania

Det är ju nästan elakt att ge bort ett kilo choklad till en chokladälskare som borde undvika godiset.... att äta en bit går ju inte. Skulle aldrig ha öppnat den.