Happy birthday to me!

Jag bjöd på tårta idag på jobbet. Firades med sång, orkidée, rosor och en flaska champagne! Efter jobbet har jag varit på restaurang med Sandra. Åt supergod pasta och jag sitter nu hemma i soffan och slöar. Imorgon blir det after work och på lördag blir det mer firande ute på restaurang.

Känns fortfarande okej att fylla 30 om ni undrar..;)

Sista dagen

Idag är sista dagen som 29 år. Imorgon fyller jag 30 år!

Alla frågar om jag har 30 års kris. Nej ingen kris i sikte. Och jag tänker inte ha någon heller.

Som en vän sa " du kan ju alltid säga att du är 29 och 12 månader"

Angels..

Jag är med och tävlar om en tavla hos Madickens värld.

Design

Det är sommarrea hos Design online. Det gillar jag. Mycket lockande att klicka hem något snyggt.

En snygg tapet  eller kanske ett roligt örngott för en singel som jag... :)

Kreta

Resan började med att jag upptäckte på Arlanda att jag hade glömt mitt minneskort till kameran hemma i datorn. Som tur var så fanns det att köpa på flygplatsen, dock för dyrare pris än vanligtvis.

Vi bodde på Minos hotell i Rethymnon. Helt okej hotell.  Vädret har varierat. Dagen som vi kom så var det 29 grader varmt och det var varmaste dagen. Sen så har det varit soligt, molnigt och regn ibland. Har faktiskt varit skönt med moln emellanåt, jag har blivit lite av en kräfta ändå:)

Vi har solat, badat, shoppat, sett Knossos, varit på grekisk afton, druckit ouzo, bränt oss, gått längst stranden, byggt sandslott och allt annat som hör Grekland till.

Fanns mycket små butiker med skor, associarer och souvernirer. Jag hade lätt kunna fylla en extra resväska full med skor och smycken. Men priserna är som hemma nästan så man får ju begränsa sig lite.

Ett par joggingskor blev det iallafall eftersom mamma tjatade så om att vi skulle vandra genom Samaria ravinen. En vandring på 1,8 mil. De första 4 kilometrarna vandrar man brant nerför slingrande stigar. Resten av vägen går man på stigar över små och större stenar, små broar och forsande vatten. Helt fantastisk natur och verkligen en upplevelse att rekommendera! Det finns rastplatser med vattenkällor och toaletter efter vägen. Skulle man skada sig riktigt allvarligt så får man åka åsneambulans ner. Mammas knä gav upp efter ca 5 km. Hon fick knäet lindat och haltade sig sedan fram i över en mil utan att klaga. Mycket imponerade! Själv hade jag satt mig ner och börjat grina minst en gång. En snäll tyska lånade ut sin vandringsstav till mamma. Vandringen tog på grund av knäskadan länge tid än vanligt. 6 timmar vandrade vi nerför ravinen.  Bilderna gör inte rättvisa till hur vackert det är där men här är ett par bilder:

Du ser väl hur små människorna är på bilden ovanför. Bergväggarna runtomkring var enorma. Man kände sig väldigt liten..

När man kom fram så var man väldigt trött...

Denna vandring är tuff men med vatten, raster, gott humör och bra skor så går det bra. Solskyddskräm och kamera är ett måste. Ni förstår att man fick stora ögon när en man gick förbi i skinnjacka och boots! Att halka runt med sådana skor på alla stenar kan inte ha varit lätt. Ännu större ögon fick jag när en höggravid kvinna gick förbi. Kanske i 7e månaden. Heeeelt galet!! Förstår inte hur dessa människor tänkt. Det är branta partier i början med rullande stenar under fötterna. Forsande vatten att balansera över på stenar eller små rangliga broar. Det gällde verkligen att hela tiden hålla koll på var man satte fötterna!

Borta bra men hemma bäst. Nu sitter jag hemma i soffan och fjällar...

Zara home

I tisdags åkte vi till huvudstaden på Kreta. Hittade där Zara home som ännu inte finns i Sverige som butik, det finns än så länge bara en onlinebutik. Jättemycket fina saker! Det blev inga stora inköp men jag kom hem med två sådana här plastglas samt en present som en liten tjej ska få.

Längtan...

... tills tentan imorgon är klar och färdig. Ska bli skönt att ha den gjord. Sen hur det går får vi se....

...tills på lördag då jag åker till sol och värme på Kreta. Ska bli sååååååååååååå skönt!!:)

...tills nästa vecka då det vankas 30 års firande!:)

( Foto Apollo )

Tillbaka till skolbänken

Jag går en utbildning via jobbet i KBT Kognitiv beteendeterapi och MI Motiverande samtal. Mycket intressant men usch nu börjar jag få tenta ångest. På fredag är det dags.
Konstigt hur mycket saker man kommer på att man ska göra som när man egentligen ska plugga. Helt plötsligt blir det viktigt att sortera strumplådan!

Trettio

Min 30 års dag närmar sig och nu börjar presenterna trilla in en efter en.....

Två tårtor och en gratis två rätters middag på restaurang har jag fått i presentkort i brevlådan. Är det meningen att man ska tröstäta när man fyller 30 eftersom jag bara har fått presentkort på mat??

Äta bör man annars dör man

Dagens middag blev kycklingfilé, sallad och Lomandes chili bearnaise....mmmmmm gott gott...

Äntligen hemma huset till salu

Nu finns Äntligen hemma huset till försäljning. Det ligger på Lidingö och utropspris är 11 995 000 kr. Som hittat!:)

( Bilder Svensk Fastighetsförmedling)

Jag har gjort ett fotoalbum.  Alla foton tillhör mig och får ej kopieras utan tillstånd.

I like chocolat!

Det finns ju faktiskt mycket viktigare saker att göra än att  plugga till tentan nästa fredag.

Söndagsutflykt

Idag har jag, kusin med sambo varit på utflykt. Först åkte vi till bakluckeloppis på Siggesta gård.  Jag köpte bara en sak och det blev en lampett! Prutade den från 75 kr till 50 kr.

Sen åkte vi över till Vaxholm. Promenerade runt i butikerna och åt en glass innan vi åkte hemåt igen.

1 maj

Mycket folk ute idag. I kungsträdgården blommar körsbärsträden.

Jag och kompis köpte Ben & Jerry glass i gamla stan och gick sen ner till vattnet och satte där i solen. Så skönt!

Letade skor till klänningen och hittade dessa. De ser röda ut på kortet men är mörkrosa. Tror att de kommer att passa bra. Jag hittade även två linne, en blus och en schal så ca 1500 kr fattigare efter en trevlig dag på stan....